Duizenden ouderen en gehandicapten die gebruikmaken van vervoer op Maat in Rotterdam kunnen nu ook digitaal een taxi bestellen. RMC heeft als eerste Nederlandse vervoerder van specifieke doelgroepen een app ontwikkeld. Met een paar drukken op de knop kan straks een taxi worden geregeld. Tot nu toe moesten klanten van Vervoer op Maat, dat bedoeld is voor mensen die geen gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer, bellen als ze ergens naartoe moesten. Vervolgens moesten ze wachten tot het voertuig arriveerde. Zeven minuten voor die tijd kregen ze een belletje dat de taxi klaarstond. ,,Maar ze wisten dan niet hoe laat ze op hun eindbestemming aankwamen,” vertelt Quinten Passchier van de afdeling Innovatie en Ontwikkeling van de RMC. ,,Dat vinden we eigenlijk niet meer van deze tijd. Uit onderzoek bleek ook dat steeds meer ouderen actief zijn op internet. Daar moeten we ons meer op gaan richten, zeiden we toen. We willen mensen helpen op een goede manier gebruik te maken van dit vervoer.”
Website
Het bedrijf besloot daarom een aparte, overzichtelijke website te ontwikkelen voor de 25.000 klanten van Vervoer op Maat in Rotterdam. Alsmede een app waarmee gemakkelijk een taxi kan worden besteld. Passchier denkt dat het een groot succes zal worden. ,,Je ziet wanneer je taxi aankomt, maar ook wanneer je op je bestemming bent,” zegt Passchier. Bovendien staan belangrijke locaties voorgeprogrammeerd zoals ziekenhuizen en winkelcentra én plekken waar de reiziger zelf het vaakst naartoe reist. ,,Via de app kunnen de reizigers ook aangeven wat ze willen meenemen, bijvoorbeeld een rolstoel of scootmobiel. De verwerking gaat automatisch.”
Bron: bndestem.nl
0 comments on “Gehandicapte kan taxi bestellen via app” Add yours →